A Talking PictureBellissima
Maddalena, a working-class mother, drags her daughter to an audition at the Cinecittà Studios hoping for stardom. As her obsession escalates, Luchino Visconti reveals the harsh realities of post-war Italy, with Anna Magnani’s powerful performance at its core.