Najpiękniejsza
Maddalena Cecconi (Anna Magnani), kochająca kino uboga pielęgniarka, marzy o lepszym życiu. Kiedy dowiaduje się, że znany reżyser (grający siebie Alessandro Blasetti) szuka do nowego filmu kilkuletniej aktorki, robi wszystko, żeby rolę dostała jej córeczka Maria. Przypadek sprawia, że w ostatniej chwili jednak zmienia zdanie. Jeden z pierwszych filmów mistrza włoskiego kina, Luchino Viscontiego.