Deepfake - broń wyborcza Viktora Orbána11 min
Na Węgrzech trwa kampania przed kwietniowymi wyborami parlamentarnymi. Otoczenie premiera sięgnęło po nową metodę walki politycznej – spreparowane nagranie typu deepfake wymierzone w lidera opozycji. Sprawa pokazuje, jak cyfrowa manipulacja ingeruje w procesy demokratyczne i jak łatwo podobne praktyki bywają dziś bagatelizowane.