"L’opera seria" Floriana Leopolda Gassmanna
Florian Leopold Gassmann w satyrycznej operze buffa - "L’opera seria" (1769) - z humorem obnaża absurdy świata opery. Libretto Ranieriego de’ Calzabigi kpi z egocentrycznych diw, intrygujących kastratów i chaotycznych prób. W inscenizacji Laurenta Pelly’ego w mediolańskiej La Scali, dyrygowanej przez Christophe’a Rousseta, muzyka zyskuje tempo, precyzję i dowcip, a scena tętni elegancją i komiczną energią.