Na rewersie mapy - Wojny smartfonoweMTK: sprawiedliwość kontra najpotężniejsi
Od niemal ćwierćwiecza Międzynarodowy Trybunał Karny (MTK) symbolizuje nadzieję, że nawet najpotężniejsi przywódcy nie unikną odpowiedzialności za swe czyny. Dziś instytucja ta znalazła się na linii ognia. W marcu 2023 r. MTK zadał mocny cios, wydając nakaz aresztowania Władimira Putina. Rok później na celowniku znaleźli się Benjamin Netanjahu i jego minister obrony, Yoav Gallant, oskarżeni o zbrodnie wojenne i zbrodnie przeciwko ludzkości w Gazie. Są to historyczne decyzje, które wystawiają jednak MTK na bezprecedensowe represje i naciski.