De ce seceta de pe Dunăre ne lasă fără curent?CPI: justiția îi sfidează pe cei puternici
De aproape un sfert de secol, Curtea Penală Internațională (CPI) întruchipează speranța unei lumi în care chiar și cei mai puternici conducători trebuie să răspundă pentru faptele lor. Astăzi, această instituție permanentă se află în mare dificultate. În martie 2023, a dat o lovitură puternică prin emiterea unui mandat de arestare pe numele lui Vladimir Putin. Un an mai târziu, a venit rândul lui Benjamin Netanyahu și al ministrului Apărării israelian, Yoav Gallant, să fie vizați pentru crime de război și crime împotriva umanității în Gaza. Decizii istorice, dar care expun CPI la represalii fără precedent.