Re: Gruzja: sen o Europie
Gruzja, suwerenna po rozpadzie Związku Radzieckiego, przeżywa obecnie falę demonstracji spowodowanych wprowadzeniem ustawy ograniczającej możliwości zagranicznego finansowania krajowych organizacji pozarządowych. Inicjatywa ta, zainspirowana podobnymi przepisami obowiązującymi w Rosji, może zagrozić statusowi kraju jako kandydata na nowego członka UE, uzyskanego w grudniu 2023 roku.