Francja i NRD
Od końca II wojny światowej i upadku Muru Berlińskiego, Francja i NRD utrzymywały zażyłe kontakty mimo bycia po dwóch stronach barykady. Tysiące francuskich dzieci jeździło do Niemiec Wschodnich na letnie kolonie, a francuska kultura podbijała serca obywateli kraju.