Czarnogóra: wiatr zmian na pastwiskach
Slavka nie umie pisać ani czytać, a musi poradzić sobie z machiną biurokratyczną. Napędzana miłością do swoich zwierząt i umiłowanie wolności, nie podda się za żadną cenę. Dokument przybliża jej codzienne życie w czarnogórskich górach, biegnące w rytm przyrody i potrzeb stada owiec.