Rozwój demograficzny w UE budzi niepokój, nawet w krajach z dobrze rozwiniętą polityką prorodzinną. Przyczyny są różnorodne: rozwój kariery, pragnienie samorealizacji, a także bezpłodność. Jaki wpływ taka sytuacja ma na całe społeczeństwo i nasz system socjalny?