Szał na NFT wywołany rekordową sprzedażą cyfrowego tokena Beeple doprowadził do zwielokrotnienia liczby tokenów i spekulacji na rynku. Jednak zaledwie rok później, od wiosny 2022 roku, bankructwo kilku firm kryptowalutowych spowodowało znaczny spadek cen niewymienialnych tokenów.