Pociągiem przez IndieKu źródłom Jeziora Aralskiego
W ciągu kilku dekad ogromne Morze Aralskie, jedno z największych jezior świata, całkowicie wyschło. Cédric Gras, podróżnik i pisarz stara się dowiedzieć, co się stało. Przemierza dwie rzeki niegdyś zasilające Aral w poszukiwaniu odpowiedzi. Drugą podróż, wzdłuż Syr-Darii zaczyna przy Jeziorze Północnoaralskim, które na nowo wypełnia się wodą.