Zobacz TWIST Sztuka uliczna
W 2022 r. Salman Rushdie cudem uniknął śmierci z ręki islamskiego ekstremisty, który chciał go ukarać za powieść “Szatańskie wersety”. Spotykamy się z pisarzem, by zrozumieć, dlaczego stał się odwiecznym celem tych, którzy walczą z wolnością słowa. Pytamy też o to rosyjską dziennikarką Elenę Kostyuchenko, którą próbowano otruć po tym, jak opisała rosyjskie zbrodnie w Ukrainie.