Czy to prawda, że...? - ...kanony piękna są niezmienne?Cywilizacje i klimat
Czy istnieje związek między zmianami klimatu i podbojami Cesarstwa Rzymskiego? A jak wpłynęły na rozwój starożytnej Grecji? Dlaczego władza przesunęła się z Bliskiego Wschodu na rejon Morza Śródziemnego? Wahania temperatury, ilość opadów i gwałtowne zjawiska pogodowe miały w tym większy udział, niż nam się wydaje.