Symbol i znaczenie - Black Lives MatterNewark i amerykański sen
Newark przypomina przemysłowy przedsionek Nowego Jorku. Leży w cieniu Manhattanu, zaraz za Statuą Wolności. Dziś kojarzy się głównie z upadkiem i zaniedbaniem, ale w latach 60. było laboratorium walki o prawa obywatelskie. Poprosiliśmy dwójkę pisarzy, którzy dorastali w Newark – Philipa Rotha i Amiri Baraki – o opowiedzenie nam historii swojego miasta.