Turcja i śródziemnomorski gaz
Morze Śródziemne jest ważną areną geopolityczną, na której od ponad dziesięciu lat toczą się procesy wpływające na światowy porządek. Jednym z nich jest kryzys migracyjny, a drugim, równie ważnym, choć mniej widocznym – handel gazem. W sercu tej strategicznej gry znalazła się Turcja, która działa na dwóch frontach: podpisuje gazowe kontrakty z Putinem, a jednocześnie zapewnia dostawę silników do dronów dla Ukrainy i pełni rolę mediatora między zwaśnionymi stronami. Analiza.