Argentyna i Chile - północ
Leżące na zachodnim krańcu Ameryki Południowej Andy rozciągają się na długości 7500 km. Powstały w wyniku przesunięcia płyt tektonicznych miliony lat temu. W tym odcinku udamy się w podróż przez pasmo Andów w Chile i Argentynie. Żyjący tu ludzie mają osobistą więź z łańcuchem górskim Andów. Panujący tu spokój daje poczucie zatrzymania czasu. Historie mieszkańców Andów ukażą nam krajobrazy pełne kontrastów i opowiedzą o fascynujących miejscach, w tym m.in. o obserwatorium ALMA na wyspie Atakama czy o najwyższym szczycie Andów - Aconcagua.