250 years on from the country’s Declaration of Independence, the image of the United States has become tarnished. By drawing parallels between cowboys and populism, Thanksgiving and Charlie Kirk, this documentary demonstrates that Trump’s politics differ from those of his predecessors and are not in line with the values upon which the history of the American nation was founded.