USA jako symbol wolności, kraina nieograniczonych możliwości oraz partner i sojusznik Europy – taki obraz zdaje się należeć do przeszłości. Stany Zjednoczone Donalda Trumpa, 250 lat po ogłoszeniu Deklaracji Niepodległości, coraz częściej budzą wśród wielu osób poczucie obcości i niepokoju.