The right to die law in the UK
The UK Parliament is discussing a new euthanasia law. The law aims to allow people with less than six months to live to have access to assisted suicide in England and Wales, if agreed to by two doctors and a judge. Up until now, assisted suicide has been against the law, punishable by a prison sentence up to 14 years.