Mongolia: The Man Who Loved Horses32 min
Horses have long played an essential role for the nomadic peoples of Mongolia, but as Mongolians have adopted a sedentary way of life, they now breed horses primarily for their meat. This has had disastrous consequences, including animal abuse, overgrazing and obesity in large swathes of the population.