Beethoven's NinthAn Ode to Humanity
Ludwig van Beethoven premiered his 9th Symphony in May 1824: a profound plea for freedom, equality and fraternity. Filmmaker Larry Weinstein questions what humanity has achieved in the two hundred years since its creation. Can we live in peace and harmony? A film about war, hope and the importance of music in our society today.