IX Symfonia d-moll op. 125 Ludwiga van Beethovena – jedno z najwybitniejszych dzieł muzyki poważnej – znana jest głównie dzięki finałowej kantacie do słów "Ody do radości" Friedricha von Schillera.To manifest braterstwa i równości. Co dziś pozostało z nadziei i ideałów, które zainspirowały niemieckiego kompozytora do stworzenia tego muzycznego pomnika, który w 1985 r. stał się hymnem europejskim?