Manuel Liñán
Manuel Liñán is a Spanish flamenco dancer and choreographer who is pushing the boundaries of the artform and challenging gender norms. Born into a modest family in Granada in 1980, Liñán grew up under pressure to fulfil his father's dream of becoming a bullfighter - a path that did not correspond to his true passion. This documentary follows the artist through the creative process and rehearsals of his work “Muerte de Amor” in June 2024.