Tracks East - Iranian Women ResistWoman, Life. Freedom: An Iranian Revolt
Tehran, September 2022: The death of Mahsa Amini after her arrest by the morality police triggered a wave of demonstrations. Under the slogan "Women, Life, Freedom", the protest movement has spread throughout the country and has become a serious challenge to the regime. Based on anonymous eyewitness accounts, the film tells the story of this unprecedented uprising.