Can we really get to zero road deaths?10 min
Speeding, drunk driving, texting at the wheel, or crumbling roads—there are many causes of traffic accidents. That’s why the European Union has set itself an ambitious goal of zero road deaths from 2050 onwards. Some measures are already in place, but when it comes to road safety, there are still some serious potholes that need fixing. This Weekly, we break down road blocks ahead and look at how artificial intelligence might pave the way for safer journeys in the future.