Israel - Palestine Escalation3 min
"We are at war" declared Benjamin Netanyahu following the Hamas attack on 7 October. The Israeli Prime Minister soon came under fire for his reform of the justice system, which has divided the country, and for deploying part of the army to the West Bank. Hamas and Gaza on one side, the West Bank and the Palestinian Authority on the other. An explanation with maps.