Undressed - A History of Nudism (2/2)
The history of nudity as an instrument of power and resistance goes back a long way. In antiquity, the naked body played a significant role in art and science. It is the vulnerability of the naked body that can make it a powerful weapon to this day. But are we really freer when we take off our clothes? And what role do shame and violence play?