Making the rich pay (1921-1946)
A history of American capitalism. Episode 2: Appointed Secretary of the Treasury in 1921, aluminium magnate Andrew Mellon developed the 'trickle-down' theory. But the millionaires' paradise collided with the economic crash of 1929, which plunged the USA into the Great Depression and mass unemployment. Could Roosevelt save America from dire economic straits?