The Power of the German Constitutional Court
The Federal Constitutional Court was founded 70 years ago. It is one of the most powerful institutions in Germany, along with the federal government, parliament and the Federal President. Often hostile to politics and respected by Germans, it has shaped the Federal Republic. But do these judges have too much power given they don't have a democratic mandate?