Electronic Vibrations
Techno, house, garage or hip hop: electronic music is a driving force in pop culture today. Almost forgotten is its origins in the post-war classical avant-garde of Europe, with figures such as Pierre Schaeffer and Karlheinz Stockhausen. This documentary traces the history of electronic music from Europe to the great post-industrial cities of America, with exclusive interviews and little-seen archive footage.