Medicines of the World: The Philippines
Siquijor is one of two thousand inhabited islands of the Philippines. Long feared for its sorcerers, it is now famous for its community of traditional healers. Bernard Fontanille meets with Noel Torremocha, a renowned healer. He follows him into a mysterious quest of ingredients that will take them deep into the forests of Siquijor.