Medicines of the World: Colombia
In Colombia, on the Amazonian planes of Mocoa, Bernard Fontanille discovers the traditional uses for ayahuasca, known in the region as yagé. This plant is used to brew a psychedelic concoction sacred to the indigenous communities. 72 different tribes in the Amazon use it. It it has become subject to a new type of tourism that can be dangerous.