Medicines of the World
Yucatan peninsula, Mexico, is the cradle of Mayan civilization, which is three thousand years old. Bernard Fontanille, a Western emergency doctor, meets with Don Galo, a traditional doctor who belongs to the highest category of caregivers, H'men. Both healers and priests use the Mayan gods, and are responsible for the health of the land and the people who cultivate it.