La început de 2026, Cipru preia pentru șase luni președinția rotativă a Uniunii Europene. Insula rămâne însă divizată de peste jumătate de secol. Alegerea lui Tufan Erhüman ca nou președinte al Republicii Turce a Ciprului de Nord reaprinde speranțele pentru reluarea negocierilor de pace și pentru reunificare.