ARTE Europa Săptămânal
Decenii la rând, universitățile americane le-au depășit pe cele europene în domeniul cercetării de vârf, având mereu laureați ai Premiului Nobel. Un motiv este că cercetarea americană beneficiază nu doar de finanțare generoasă, ci și de oportunități de carieră mai concrete. Însă, odată cu atacul președintelui Donald Trump asupra învățământului superior, mulți cercetători de vârf din SUA se gândesc să plece — schimbare ce ar putea fi în avantajul Uniunii Europene.