"Platée" Jeana-Philippe’a Rameau
Prosta, lecz pewna siebie nimfa bagienna daje się nabrać na zainscenizowane zaślubiny z królem bogów – Jowiszem. Nowa inscenizacja skomponowanego przez Jean-Philippe‘a Rameau barokowego arcydzieła pod tytułem "Platée" jest barwną, ekscentryczną i pełną humoru produkcją o zaskakującej głębokości i bez tabu.
W 1745 r. Ludwik XV nakazał wystawić "Plateę" z okazji uroczystości weselnych swojego syna. Burleska pomogła Jean-Philippe'owi Rameau zdobyć prestiżową pozycję nadwornego kompozytora królewskiego. W 1749 r. "Platée" została nawet włączona do repertuaru Paryskiej Opery. Stało się tak pomimo faktu, że scenariusz wywołał początkowo wielkie oburzenie.