Prawdziwy horror irlandzkich domów matki i dziecka
Irlandia przygotowuje się do otwarcia bolesnych ran z przeszłości. W Tuam, w zachodniej części kraju, w latach 1925-1961 katolicki dom dziecka przyjmował niezamężne kobiety w ciąży, które zostały wykluczone ze społeczeństwa. Stosunki seksualne poza małżeństwem były wówczas zabronione. Po porodzie matki były oddzielane od swoich dzieci, aby pracować za darmo w domu, w celu zapłacenia zakonnicom za opiekę. Wiele dzieci zmarło z powodu zaniedbania, a te, które przeżyły, zostały adoptowane lub umieszczone w rodzinach zastępczych. W Tuam, 796 pospiesznie pochowanych niemowląt i dzieci zostało odkrytych dziesięć lat temu. Rodziny nadal borykają się z milczeniem ze strony kościoła oraz państwa. Dzięki determinacji lokalnego historyka, prace ekshumacyjne mają rozpocząć się w 2025 roku.