Wielka Brytania: koniec z wydobywaniem węgla
Wielka Brytania 30 września zamknęła swoją ostatnią elektrownię węglową. Obiekt zostanie przekształcony w centrum technologii energetycznych o zerowej emisji dwutlenku węgla. Zamknięcie to symbolizuje zobowiązanie podjęte przez rząd Wielkiej Brytanii do całkowitej dekarbonizacji produkcji energii elektrycznej do 2030 roku. Ostateczny cel to osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku.