Karol I Stuart, król Anglii – z tronu na szafot
Publicznie ściąć króla - jak zwykłego przestępcę? Przed rewolucją francuską wydawało się to niewyobrażalne. Co więc doprowadziło Karola I na szafot? Film dokumentalny rzuca światło na jedno z kluczowych wydarzeń w historii Europy – dramatyczne wydarzenia w XVII-wiecznej Brytanii oraz przyczyny i przebieg wojny domowej.