Charles I : A King’s Downfall
130 years before the French Revolution, Charles I, King of England, Ireland and Scotland is executed by his people. How did this act, deeply shocking for 17th century Europe, come to pass? This documentary sheds light on a major event in European history and the dramatic events leading up to and during the English Civil War.