Zakończyć wojnę czy zbudować pokój?
Jak doprowadzić konflikt do zakończenia i zbudować pokój? To pytanie, które w dzisiejszym świecie jest coraz ważniejsze. Poprzez rozmowy ze słynnymi negocjatorami, aktywistami na rzecz pokoju, politykami oraz materiały archiwalne, dokument ten odtwarza historię najważniejszych negocjacji ostatnich lat. Od udanych przykładów – zakończenie wojny domowej w Kolumbii, obalenie apartheidu i demokratyzację RPA – przez największe porażki procesu pokojowego, jak Afganistan. Wśród bohaterów filmy są Cyril Ramaphosa, obecny prezydent RPA, Fatima Gailani, negocjatorka w procesie pokojowym w Afganistanie czy Juan Manuel Santos, były prezydent Kolumbii i laureat Pokojowej Nagrody Nobla.