Płeć, gender i wolność
Na długo przed tym, jak termin „transgender” stał się powszechnie znany, istniały osoby, które poddawały się uzgodnieniu płci i walczyły o swoje prawa. Jedną z kluczowych postaci tego wczesnego ruchu był Hirschfeld (1868–1935), który zabiegał o prawne uznanie tożsamości queer. Jak wyglądała „wojna kulturowa” wokół osób transpłciowych w przeszłości i jak wygląda dziś?