Spotkania z historią
Wbrew temu, co przekazuje nam zbiorowa wyobraźnia, epopeja „mumii” nie ogranicza się do zagadek faraonów Starożytnego Egiptu. Idea zachowania ciała zmarłych obejmuje właściwie wszystkie epoki: na przykład w XIX wieku technika balsamowania wprowadziła nowy sposób pojmowania naszego związku z Zaświatami.