Jean Monnet: założyciel Europy
W dokumencie po raz pierwszy opowiadana jest historia życia Jeana Monneta, być może najważniejszego pioniera zjednoczonej Europy. Choć był skromnym handlarzem koniakiem, a nie mężem stanu, jego wpływ na historię XX wieku trwa do dziś. Niepublikowany wcześniej materiał filmowy, nakręcony przez samego Monneta, ilustruje niezwykłe przygody, jakie jako młody człowiek przeżył w lasach Kanady, Londynu, Ameryki, Chin czy Afryki Północnej. Przygody, których zdobyczą była wiedza.