Aladyn i Ali Baba
Uznawane za arcydzieło literatury “Baśnie z tysiąca i jednej nocy” nasycone są tajemnicą i zmysłowością. Ich narratorka – Szeherezada – zabiera nas do świata niczym nieskrępowanej wyobraźni, pełnego zaczarowanych lamp, okrutnych sułtanów i olśniewających bogactw. Ale historia powstania “Baśni z tysiąca i jednej nocy” jest nie mniej interesująca, niż same baśnie. Zagłębiamy się w nią z krytyczkami literatury i kulturoznawcami.