Burkina Faso: Wojna ze szkołą
Pojawiły się po kryzysie powyborczym z 2010 roku, kiedy to były wykorzystywane przez milicję do wykonywania brudnej roboty. Dawniej dzieci-żołnierze, teraz przez miejscowych nazywane „mikrobami”. Dla obecnych władz są jak epidemia, którą trzeba zwalczyć nie szukając przyczyn i nie pytając skąd wśród młodych wziął się tak niewyobrażalny poziom agresji.