Iran war: How can Europe cap oil prices?
Israel and the USA launched a joint military offensive against Iran on 28 February 2026. The supreme leader Ali Khamenei has been killed, whilst Iran has hit back with strikes against many nations in the Middle East. Our selection of documentaries and reportage provides background and insight to this major event in world geopolitics.
As the Iranian regime brutally crushes the people’s resistance, brave Iranians still try and make their voices heard.
These high school girls stand, unveiled, raising their middle fingers at a picture of Iran's leaders.