Since 2016, ArteKino has spotlighted European cinema through three strands: ArteKino Classics (heritage works), ArteKino Festival, and ArteKino Selection (films by young European directors). This creates a bridge between emerging filmmakers and the great works of the past. The collaboration between ARTE and ACE is supported by Creative Europe – MEDIA.