Opéra Comique
The name of this Paris institution stands for a whole subgenre of opera. The list of those masterpieces that were premiered here at the “National Opera’s little sister” is long and includes such “big names” as Carmen, Hoffmann's Tales, Lakmé, Manon, and Pelléas et Mélisande. The Opéra Comique has remained true to the opera buffa tradition with productions of world-class standing.